Categories


Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Kane & Lynch 2 PC Performance

Few days ago, we had the chance to test the preview code of 'Kane & Lynch 2: Dog Days'. The results were quite disheartening and we were really looking forward to the final version to see if IO Interactive addressed those issues. So, let's see if the final version is any better.

As always, we used a Q6600 with 4GB DDR2 RAM and a GTX295. The preview code didn't take full advantage of quadcores (or six-cores). This limitation has a huge impact to the GPU usage and the overall gaming experience, as there were some places in which our framerate dove bellow 50fps. So what about the final version? After playing the first two levels, we checked the CPU usage and saw the same thing. This game doesn't scale well with quadcores!

Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

Πειρατεία vs PC gaming

Κατά καιρούς θα έχετε όλοι ακούσει για την περιβόητη πειρατεία και τις επιπτώσεις της στο PC gaming. Developers που εκφράζουν παράπονα για μια ‘πεθαμένη’ πλατφόρμα, με ολοένα και περισσότερα studios να στρέφονται προς τα… ‘δελεαστικά’ οικιακά συστήματα (κονσόλες) και μια μαζική εγκατάλειψη των ριψοκίνδυνων αποφάσεων δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την κρίση που περνάει την σημερινή εποχή το PC gaming. Μήπως όμως στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με μια γενικότερη κρίση, στην οποία χρησιμοποιείται η πειρατεία των PC games ως αποδιοπομπαίος τράγος;


Δεν είναι ψέμα να πούμε ότι η πειρατεία μαστίζει τον χώρο του gaming από την εποχή του Amstrad και του Atari. Πειρατεία υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Και προσπάθειες αποτροπής της καταλήγουν σε έναν φαύλο κύκλο, στον οποίο ζημιώνεται ο αγοραστής κι όχι ο πειρατής. Το είδαμε στο παρελθόν με το Starforce. Το βλέπουμε και τώρα με το νέο online σύστημα προστασίας της Ubisoft. Το πρόβλημα δεν είναι η πειρατεία ή η καταπολέμησή της.

Τρίτη 17 Αυγούστου 2010

Lost Planet 2 Benchmark Analysis

Capcom announced that the PC version of Lost Planet 2 will be released on October 15 and to celebrate it, they released the benchmark of the game. You can download it from here. So it's time to see if Capcom optimized their engine for the PC.

We used a Q6600 (@ 3.6Ghz) with 4GB DDR2 and a GTX295 and we were clearly CPU limited, even at 1600x1200 with 16xCSAA HQ and max details in DX9. We got 75.6fps in the first scene, 71.3fps in the second and 61.4fps in the third. In all the scenes that had a lot of human characters on screen, the framerate was taking a noticeable hit. It comes as a shock, since Lost Planet 2's AI is average at best.

Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010

Overclocking the Q6600

Αν υπάρχει κάτι που δίνει άλλη πνοή στο PC gaming, αυτό είναι σίγουρα η δυνατότητα να υπερχρονίσουμε το PC μας. Το overclocking έχει γίνει πλέον αναγκαίο, αν θέλει κάποιος να χαίρεται τα παιχνίδια με όλες τις γραφικές επιλογές ενεργοποιημένες και με ένα ρευστό framerate. Μολονότι όμως τα πράγματα έχουν καταντήσει απλά στις κάρτες γραφικών, στις CPUs τα πράγματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα.

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι, αν θέλουμε να υπερχρονίσουμε λίγο την CPU μας, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το 'τσίρκο' ξεκινάει όταν αναγκαζόμαστε να πειράξουμε τα ρεύματα και κάποιες άλλες επιλογές από το Bios. Μετά από αρκετές ώρες, κατάρες, μπινελίκια και όλα όσα συνοδεύουν τον υπερχρονισμό, εδώ είμαστε με έναν stable Q6600 στα 3.6Ghz με μια Gigabyte EP45-UD3LR.

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Mafia 2 PC Demo Performance Analysis

Mafia2 is one of the most anticipated games of 2010 and here we have its demo. So it's time to find out if those funky PhysX effects are worth the effort of the developers.

First things first though. You'll need to reinstall the PhysX software that can be located at " /streamapps/common/mafia ii public demo/3rd ". If you don't, the game will run the PhysX effects in CPU mode, so make sure you do it.

We'll use a common PC gaming system (Q6600 @ 3.02Ghz, 4GB DDR2 and a GTX295). We've tested the demo with max details at 2048x1536. Without enabling the APEX settings, the demo run great, with some minor frame drops here and there. The GPU usage was around 80-90% and the game was taking full advantage of SLI and the multicores as you can see bellow.

Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Starcraft 2 Performance Analysis

After 10 whole years, the sequel of one of the best RTS games is finally here. So it's time to see how well the game performs.

We'll use a Q6600 with 4GB DDR2 and an Nvidia GTX295 to see how well the game runs. We don't need to use a powerful I7 CPU, as we want to see the optimization of the game engine. We chose ultra settings with 1600x1200 resolution and fired up the game. SC2 merely supports quadcores as you can see bellow. It's funny but i expected better optimization from Blizzard, especially since the game is CPU intensive and is released only for PCs

Nightwish vs Orkidea - Bye Bye Beautiful (JohnDio Mash-Up)

Here is a mash-up of Orkidea's remix and the original metal song of "Bye Bye Beautiful". Hope you'll enjoy it guys!

Nightwish vs Orkidea - Bye Bye Beautiful (JohnDio MashUp) by JohnDio

Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

JohnDio Presents Awakening Part 3 [30-07-2010]

Time has come for the latest part of Awakening. Without further delay, here is the tracklist and the download links for it. Enjoy it!

Quality: 320kbps

Genre: Trance
Size: 150MB
Length: 65:39


Tracklist

1. Darioef featuring Vicky Fee - 2 AM (Original Mix)
2. Bartlett Bros Featuring Marcia Juell - Let it Flow (Gareth Emery Remix)
3. Toby Emerson Featuring Lauren - In The Night (Syphentek Mix)
4. Roger Shah & Ralph Fritsch Presents Black Pearl - Discovery (Kim Svδrd Remix)
5. Vincent De Moor - Flowtation (Digital Blondes Mix) [Classic Showcase]
6. Bjorn Akesson - Robot Religion (Original Mix)
7. Greg Downey - Show Time (Original Mix)
8. Arctic Moon - Afterworld (Original Mix)
9. Daniel Loubsher Presents Identikal - Rush (Manuel Juvera Remix)
10. PHATT Featuring Kate Smith - Worlds Apart (Will Atkinson Remix)
11. John Miller - Viper (Original Mix)

DOWNLOAD LINKS => RapidShare , MediaFire

Το φιάσκο της Crytek στην Ε3

Το Crysis 2 ήταν αναμφισβήτητα ένα από τα παιχνίδια που έκλεψαν την παράσταση στην φετινή Ε3. Τα γραφικά του και το νέο του περιβάλλον κατάφεραν αποτελούν κάτι το διαφορετικό σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της Crytek, ενώ η multiplatform φύση του το έφερε κατευθείαν στο προσκήνιο. Ναι, οι console gamers θα έχουν την ευκαιρία να το χαρούν και η Crytek προσπάθησε να τους χαϊδέψει τα αυτιά στην φετινή Ε3. Και δυστυχώς γι αυτούς, απέτυχε παταγωδώς.




Όλα έμοιαζαν ιδανικά για την Crytek και ο τύπος παραληρούσε για το ομορφότερο παιχνίδι της έκθεσης. Το οπτικό θέαμα ήταν εκπληκτικό και ξεπερνούσε οτιδήποτε είχαμε δει στις κονσόλες μέχρι στιγμής. Σαφώς και δεν πλησίαζε τις επιδόσεις του αρχικού τίτλου στο PC, αλλά αυτό δεν έχει καμμία σημασία. Αυτό που μου κίνησε αρχικά την περιέργεια όμως, ήταν το ότι δεν υπήρχαν καθόλου frame drops στην έκδοση που παρουσίασε η Crytek στην Ε3. Κι αυτό γιατί στο δείγμα που είχε δείξει πριν από λίγο καιρό στην GDC, υπήρχαν αρκετές πτώσεις του frame rate και έντονο aliasin. Μήπως η Crytek σε αυτό το λιγοστό χρονικό διάστημα βρήκε την μαγική συνταγή; Ή μήπως παίχτηκε κάτι άλλο;