Categories


Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

Το φιάσκο της Crytek στην Ε3

Το Crysis 2 ήταν αναμφισβήτητα ένα από τα παιχνίδια που έκλεψαν την παράσταση στην φετινή Ε3. Τα γραφικά του και το νέο του περιβάλλον κατάφεραν αποτελούν κάτι το διαφορετικό σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της Crytek, ενώ η multiplatform φύση του το έφερε κατευθείαν στο προσκήνιο. Ναι, οι console gamers θα έχουν την ευκαιρία να το χαρούν και η Crytek προσπάθησε να τους χαϊδέψει τα αυτιά στην φετινή Ε3. Και δυστυχώς γι αυτούς, απέτυχε παταγωδώς.




Όλα έμοιαζαν ιδανικά για την Crytek και ο τύπος παραληρούσε για το ομορφότερο παιχνίδι της έκθεσης. Το οπτικό θέαμα ήταν εκπληκτικό και ξεπερνούσε οτιδήποτε είχαμε δει στις κονσόλες μέχρι στιγμής. Σαφώς και δεν πλησίαζε τις επιδόσεις του αρχικού τίτλου στο PC, αλλά αυτό δεν έχει καμμία σημασία. Αυτό που μου κίνησε αρχικά την περιέργεια όμως, ήταν το ότι δεν υπήρχαν καθόλου frame drops στην έκδοση που παρουσίασε η Crytek στην Ε3. Κι αυτό γιατί στο δείγμα που είχε δείξει πριν από λίγο καιρό στην GDC, υπήρχαν αρκετές πτώσεις του frame rate και έντονο aliasin. Μήπως η Crytek σε αυτό το λιγοστό χρονικό διάστημα βρήκε την μαγική συνταγή; Ή μήπως παίχτηκε κάτι άλλο;



Τα πάντα ήρθαν στο φως στην παρουσίαση του Crysis 2 που φιλοξένησε το γνωστό site, IGN, όπου το παιχνίδι… κράσαρε. Το θέατρο του παραλόγου συνεχίστηκε όταν ο δοκιμαστής έτρεξε την συντόμευση του Crysis 2 από την επιφάνεια εργασίας για να επιστρέψει στο παιχνίδι. Crytek was busted. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τι έγινε εκείνη την μέρα και ας καταρρίψουμε μια και καλή τα γελοία επιχειρήματα μερικών σχετικά με αυτή την παρουσίαση.



Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα, όταν το Crysis 2 κράσαρε, το PC έτρεχε τα Windows 7 και η επιφάνεια εργασίας είχε τέσσερα εικονίδια. Παρατηρήστε ότι δεν υπάρχει ίχνος από κάποιον media player που να υποστηρίζει τις θεωρίες συνωμοσίας ότι βλέπαμε κάποιο βίντεο του παιχνιδιού. Το εικονίδιο του κάδου ανακύκλωσης νομίζω ότι είναι γνωστό σε όλους σας, οπότε θα εστιάσουμε την προσοχή μας στις δύο συντομεύσεις του Crysis 2 με την ονομασία “Terminal” και “CentralStation”. Θα πρέπει να μάθετε επίσης ότι στην Ε3 παρουσιάστηκαν δύο χάρτες, με την ονομασία Terminal και Central Station. Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια; Καλά μαντέψατε.


Το περιβόητο crash. Δώστε βάση στα εικονίδια του desktop!



Αρκετό ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και το τελευταίο εικονίδιο με την ονομασία “Xbox360 Neighborhood”. Η βασική λειτουργία του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η αντιγραφή των δεδομένων από το PC στον σκληρό δίσκο ενός Xbox 360 dev kit (η ειδική έκδοση του Xbox360 που χρησιμοποιούν οι developers). Σκεφτείτε το σαν το γνωστό μας FTP. Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εν λόγω εφαρμογή για να “τρέξει” το Xbox360 τα δεδομένα από το PC on-the-fly, πράγμα που ισχυρίζονται αρκετοί που θέλουν να υπερασπιστούν την Crytek.



Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είτε πρέπει μέσω του Xbox 360 Neighborhood να αντιγραφεί ο κώδικας του παιχνιδιού στον σκληρό δίσκο του Xbox360, είτε να εγγραφεί σε ένα DL DVD. Αφού γίνει η παραπάνω διαδικασία, το Xbox360 dev kit τρέχει από το Launcher Menu το παιχνίδι. Με απλά και πιο κατανοητά λόγια, δεν μπορεί να ενεργοποιήσει κάποιος από ένα shortcut του PC το Xbox 360 του και να παίζει εκεί το παιχνίδι. Σαν να μην έφταναν αυτά όμως, οι εκδόσεις των dev kits που χρησιμοποιούνται στις εκθέσεις όπως η Ε3, είναι τα Demo Kits που μπορούν μονάχα να τρέχουν ανυπόγραφο κώδικα και να συνδεθούν στο PartnerNet Δίκτυο. Δεν προσφέρουν debugging (αυτό έλειπε να έκαναν debug στην Ε3… εκεί κι αν θα γελούσαμε όλοι μας) ή κάποιες άλλες, μαγικές δυνατότητες.


Η λειτουργία του X360 Neighborhood, η οποία δεν έχει καμμία σχέση με τις φανφαριές που ισχυρίζονται όσοι δεν το έχουν χρησιμοποιήσει!



Αρκετοί δε, ισχυρίζονται ότι το PC της παρουσίασης προσομοίωνε/εξομοίωνε τον κώδικα του Xbox360. Τέτοια σενάρια θεωρούνται απλά γελοία. Είτε τρέχει ένα παιχνίδι στο X360, είτε τρέχει στο PC με μειωμένα settings. Και δεν τίθεται θέμα εξομοίωσης, καθότι απαιτείται τεράστια επεξεργαστική ισχύς για να εξομοιωθεί ικανοποιητικά ένα σύστημα όπως το Xbox 360. Δεν είχε κανέναν λόγο η Crytek να προσομοιώσει την έκδοση του Xbox 360… εκτός κι αν ήθελε να αποφύγει σημαντικά προβλήματα που αντιμετώπιζε.



Σε αυτή την περίπτωση γιατί δεν παραδέχτηκε κατευθείαν ότι πρόκειται για την έκδοση του PC με μειωμένα settings; Γιατί δεν αποκάλυψε τα specs του PC που χρησιμοποίησαν; Γιατί η EA απαγόρευσε από το IGN να ανεβάσει το βίντεο της συγκεκριμένης παρουσίασης και προσπαθεί να την απαγορέψει κι από το YouTube; Γιατί η Crytek στις δηλώσεις της μετά το εν λόγω σκηνικό μιλάει για «Xbox360 ή για PC στα settings του Xbox360» (αν έτρεχε όντως σε Xbox 360, γιατί οι ίδιοι οι developers δίνουν την δεύτερη επιλογή); Γιατί στο πρώτο επεισόδιο της Crytek ΤV (http://www.youtube.com/watch?v=BkriBdz15ao ) το πρώτο επίσημο βίντεο με δράση από την έκδοση του PC είναι ο ένας από τους χάρτες που παρουσιάστηκαν στην Ε3;


Eπίσημη εικόνα του Crysis 2 στο PC. Damn right!



Η αλήθεια είναι απλή και βρίσκεται στην πρώτη εικόνα που συνοδεύει το άρθρο (εκτός της αρχικής). Η Crytek στην Ε3 παρουσίασε το Crysis 2 να τρέχει στο PC και όχι στο Xbox 360. Είναι κρίμα που το γερμανικό στούντιο δεν το παραδέχτηκε κατευθείαν. Κι ευτυχώς που στάθηκε άτυχο, διαφορετικά δεν θα είχε αποκαλυφθεί το συγκεκριμένο θέμα. Κρίμα, κρίμα… κρίμα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου